Beveilig je account met het Veiligheidsslot!

Vanaf nu kun je je account beveiligen met een Veiligheidsslot. Hier leggen we uit hoe deze precies werkt. 

Wat doet het Veiligheidsslot precies?
Het Veiligheidsslot zorgt ervoor dat je account beschermd is zodra mensen van buitenaf erop inloggen. Als je deze feature aan hebt gezet worden de belangrijkste functies zoals ruilen, het veranderen van je wachtwoord en het kopen van spullen uit de Shop geblokkeerd zodra iemand vanaf een ander IP adres of een andere locatie op je account inlogt. Als je dus normaal vanuit Den Haag inlogt maar op vakantie gaat naar Spanje of zelfs alleen maar even naar Rijswijk gaat en daar inlogt zal je geen gebruik kunnen maken van bovenstaande functies tenzij je de veiligheidsvragen goed weet te beantwoorden. 

Hoe zet ik het Veiligheidsslot aan?
Als je inlogt zie je bovenin 'Instellingen' staan, klik daarop en daar zie je onderaan het kopje 'Veiligheidsslot' staan. Wanneer je hierop klikt kan je de veiligheidsvragen aanmaken en aanpassen. Kies twee verschillende vragen uit het menu en vul de vragen in, denk eraan dat je de antwoorden net als je wachtwoord niet te makkelijk moet maken. Om de vragen op te slaan moet je eerst weer even je wachtwoord invullen en kan je de accountbeveiliging aan zetten. 

Kunnen andere mensen achter mijn antwoorden komen?
Dat kan niet wanneer je met de antwoorden net zo zorgvuldig omgaat als met je wachtwoord. Dat houdt dus in dat je antwoorden moet verzinnen die niet gemakkelijk te raden zijn, niet voor de hand liggend zijn en je de antwoorden ten alle tijden GEHEIM moet houden! Trap dus niet in trucjes van andere Habbo's die je vragen stellen waarmee ze alsnog achter het antwoord kunnen komen. Vul ze daarnaast ook NOOIT in op sites buiten Habbo.nl of Habbo.nl. 

Waar zijn de Veiligheidsvragen voor?
Wanneer er een Veiligheidsslot op je account staat komt er een rode banner in beeld zodra je vanaf een ander IP adres inlogt. Om gebruik te kunnen maken van alle functies op je account kan je op de rode banner klikken zodat je de veiligheidsvragen kunt beantwoorden. Als je de goede antwoorden hebt ingevuld worden alle functies vanzelf weer aan gezet zodat je volop gebruik kunt maken van je Habbo account. 

Wat als ik de antwoorden vergeet? Kan de Help Tool mij helpen?
Helaas weten wij niet de antwoorden op je vragen, net zoals wij je wachtwoord niet weten. Denk dus goed na over welke antwoorden je invult want het is heel lastig om de antwoorden nog terug te halen wanneer je ze vergeet. 


Dus als mijn account op Slot staat kan niemand er meer op?
Er kunnen nog wel anderen op je account wanneer zij het goede wachtwoord en email adres hebben. Maar vrijwel alle belangrijke functies waarmee je je account of Meubi kwijt kunt raken zijn geblokkeerd. Dit zijn de functies die niet kunnen worden gebruikt tot de veiligheidsvragen goed zijn beantwoord. 

  • Gegevens verwijderen of toevoegen. 
  • Veranderen van wachtwoorden. 
  • Veranderen van het e-mail adres. 
  • Het toevoegen van andere accounts aan de e-email login. 
  • Ruilen en het gebruiken van de Marktplaats. 
  • Kopen van items uit de Shop. 
  • Meubi in Groepskamers zetten. 
  • Kamers verwijderen. 
  • Verwijderen van muur items.
  • Habbo foto's kopen.


Is het verplicht om het Veiligheidsslot te gebruiken? 
Het is aan jou om de feature te gebruiken of niet. Maar vanzelfsprekend raden wij het natuurlijk wel iedereen aan omdat het een grote bijdrage levert in de veiligheid van je account. 

Werkt het Veiligheidsslot ook wanneer mijn broertje/zusje vanaf mijn computer op mijn account inlogt?
Omdat zij vanaf hetzelfde IP adres inloggen werkt het Veiligheidsslot niet, dus in dit geval zal je een andere manier moeten vinden om irritante broertjes en/of zusjes bij je computer vandaan te houden.   

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen
Mogelijk gemaakt door Zendesk