Technische Ondersteuning

Hoe maak ik een screenshot?

Druk op de knop 'print screen' (een van de knoppen boven je pijltjestoetsen). Open een tekenprogramma, bijvoorbeeld "Paint". Druk tegelijk op de CRTL toets en de V.
Als het goed is verschijnt dan het plaatje in je beeldscherm. In paint kun je het plaatje nog bewerken. Bijvoorbeeld de kleuren veranderen, of er een stuk uitknippen. Dan bewaar je het als Jpeg of Gif, en geef je het een mooie naam, waaraan wij kunnen zien van wie hij komt.

Habbo Hotel past niet binnen het beeldscherm

Je beeldscherm staat waarschijnlijk op resolutie 800x600. Pas de resolitue in het Configuratiescherm aan naar minimaal 1024x768.

Ik heb een mail ontvangen van Habbo, dat mijn e-mailadres veranderd is. Maar ik heb niets veranderd. Wat nu?

Als iemand anders - die je password heeft - je e-mailadres in je Habbo ID heeft veranderd krijg je daarvan bericht op het originele e-mailadres waarmee je je Habbo hebt aangemaakt (als dat een werkend mailadres is, tenminste). Met de link in dit mailtje (alleen links die verwijzen naar het domein www.habbohotel.nl zijn ECHT van Habbo!) kun je deze inbreuk ongedaan maken, en krijg je een ander password toegestuurd. Als je zelf je mailadres in je Habbo ID hebt veranderd hoef je niets te doen.

Mijn firewall blokkeert Habbo Hotel.

Om Habbo Hotel te kunnen spelen moet je computer contact kunnen maken met de Habbo Hotel servers via een speciaal protocol dat door de Flash client gebruikt wordt. Als je personal firewall software op je computer geinstalleerd hebt (een soort inbraakbescherming) of als je het internet opgaat via een door firewall beschermde server, zou dat de toegang tot Habbo Hotel kunnen blokkeren, als je de instellingen ervan niet verandert.
Je netwerk moet zo zijn ingesteld dat firewall de volgende poorten toegang geven tot Habbo Hotel:
game.habbohotel.nl
62.50.35.171

game2.habbohotel.nl
62.50.35.177

Hoe verwijder ik een keylogger?

Een keylogger is spionagesoftware die als bestandje naar jouw computer is gestuurd. Als je dat bestand hebt geopend, is er een kans dat je een keylogger in je computer hebt geinstalleerd. Een keylogger registreert alles wat jij intypt, en stuurt dit door naar de persoon die jou het bestand heeft gestuurd.
Zo ziet die persoon je wachtwoorden, creditcardnummers en gesprekken op Habbo en msn. Je hebt speciale software nodig om deze keyloggers te vinden en verwijderen en het is belangrijk dat je deze software up-to-date houdt als je internet gebruikt. Heb je spywareherkenners en antivirussoftware op je computer, zorg dan dat je de meest recente versie hebt, en laat het programma je computer doorzoeken op kwaadaardige programma's. Op internet is een boel nuttige informatie te vinden over het verwijderen van keyloggers, en veel hulpsoftware is gratis te downloaden.

Ik krijg een melding 'Out of memory'. Wat nu?

Sluit alle programma's die aanstaan op je computer, open dan je internetbrowser en start Habbo op. Start je computer opnieuw op. Als je computer lange tijd heeft aangestaan raakt het geheugen vol. Het kan dan helpen even de machine uit en weer aan te zetten.

Ik krijg de melding 'Verbinding verbroken"

Dat betekent dat de verbinding tussen jouw computer en de server van Habbo verbroken is. Soms kun je dan nog wel dingen zeggen, kun je nog bewegen, maar je Habbo Messenger kun je dan bijvoorbeeld niet meer gebruiken, en andere kamers laden niet.
Start het Hotel opnieuw op (Ctrl-R of F5, of klik op de homepage opnieuw op het Check-in logo). Dit probleem kan komen door de grote drukte op de servers van je provider. Pobeer het dan later nog eens. Als je een grote, populaire IPS hebt, met veel gebruikers, kan dat op drukke tijden soms tot problemen leiden. Probeer het eens op een tijd dat minder mensen van het internet gebruik maken. Als je ook internet toegang hebt via een andere IPS, zou je dat nog kunnen proberen. Blijven de problemen aanhouden, neem dan contact op met de helpdesk van je internet provider.

Mijn computer geeft een 'security risk' aan als ik Habbo opstart!

Deze melding zit er eng uit, maar het is een standaard waarschuwingstekst van Macromedia Flash. Klik gewoon de derde optie van de drie aan, en de melding is verdwenen.

Ik krijg een pop-up "This file is not a Directory file"

Krijg je een pop-up in beeld met de melding 'Script error' of "This file is not a Directory file' dan kan dat komen doordat wij iets nieuws aan het hotel hebben toegevoegd, zoals nieuwe meubi.
Om dit probleem op te lossen sluit je alle Intnernet Explorer (IE) internet schermen en programma's. Open een nieuw IE scherm. Klik op 'extra', klik 'internetopties', en dan 'algemeen'. En dan bestanden verwijderen en cookies verwijderen. Het kan wel ietsje langer duren voordat het Hotel de eerste keer daarna volledig is geladen, maar dan is het probleem wel opgelost.

Mijn spullen zijn weg en/of ik zie iedereen in dezelfde kleren!

De belangrijkste oorzaak voor onzichtbare Habbo's, onzichtbare kleren, ontbrekende cataloguspagina's of consoleberichten is dat jouw Flash files niet compleet zijn, en opnieuw gedownload moeten worden. Probeer het Hotel eerst opnieuw op te starten, en verwijder anders je cookies en tijdelijke internetbestanden.

Wat is scripten?

Scripten is het aanpassen van het uiterlijk van meubels in Habbo Hotel met illegale software.
Ja,klinkt leuk ja, en best spannend, maar deze illegale scripting software is niet door Habbo Hotel gemaakt, en wij kunnen niet garanderen dat het gebruik ervan veilig is voor je computer. Los van het feit dat scriptingprogramma's enorme schade kunnen aanrichten in je computer en in je Habboaccount, is het ook nog eens illegaal en kun je ervoor verbannen worden uit het hotel.
Meestal, als iemand zegt 'scriptingsoftware' voor je te hebben, geeft hij je eigenlijk een keylogger of ander virus, met als enige reden het hacken van jouw computer.

Welke internet browser heb je nodig voor Habbo?

Habbo werkt op alle internet browsers. We raden je echter aan om Mozilla Firefox te gebruiken. Op deze browser werkt Habbo het beste.

Ik ontvang geen mail van Habbo op mijn Hotmail of Live e-mailadres. Wat moet ik doen?

Mail van Habbo wordt vaak automatisch geblokkeerd bij Hotmail en Live e-mailadressen. Gelukkig is er een methode om dit te verhelpen.

Ga op jouw persoonlijke Hotmail of Live naar "opties". Kies vervolgens "meer opties", "ongewenste berichten", "veilige en geblokkeerde afzenders" en tenslotte "veilige afzenders". Stel bij deze opties het mailadres mailman@habbogroup.com in als veilige afzender.

Ik kan niet het hotel in nadat ik ben ingelogd. Hoe kan dat?

Het kan zijn dat je systeems of browsers veiligheids-instellingen er voor zorgen dat je Habbo Hotel niet in kan gaan. Dit kan komen door Mac Parental Control mode, Firewalls en add-ons zoals NoScript. Vraag je ouders of een systeembeheerder en check of jouw computer toegang heeft tot de volgende domeinen:
habbo.nl
habbo.com
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen
Mogelijk gemaakt door Zendesk