Habbo heeft een aangepast moderatiesysteem!

De Habbo developers staan nooit stil.. Hierbij introduceren wij een nieuwkomer op onze lijst met features: een aangepast moderatiesysteem. 

 

Trapsgewijze sancties 

cfh_nl.sized.png

Vergeleken met het oude systeem is de grootste verandering dat de sancties nu trapsgewijs gegeven worden. Het nieuwe ban-proces is als volgt:

1-      Waarschuwing
2-      1 uur typverbod
3-      18 uur ban
4-      7 dagen ban
5-      30 dagen ban I
6-      30 dagen ban II
7-      Permanente ban

Vanaf nu ga je na elke overtreding een stapje verder in het ban-proces. Let dus goed op je gedrag in het Hotel, vooral als je je al in een verdere stadium van het ban-proces bevindt!

LET OP: Mods kunnen nog steeds gebruik maken van strengere sancties als ze zien dat de overtreding ernstig is. Je kunt de Habbo Regels hier terugvinden.


Proeftijd

Users die een sanctie hebben gehad krijgen een proeftijd van 30-60 dagen. De proeftijd start vanaf het moment dat de sanctie eindigt. Zodra de proeftijd tot een einde komt, wordt de user's ban-geschiedenis van het ban-proces opgeschoond.

De proeftijd van 30 dagen geldt voor users die één van de volgende sancties hebben gekregen:

  • Waarschuwing
  • 1 uur typverbod
  • 18 uur ban
  • 7 dagen ban

De proeftijd van 60 dagen geldt voor users die tenminste één van de volgende sancties hebben gekregen:

  • 30 dagen ban I
  • 30 dagen ban II

Je kunt gemakkelijk jouw sanctie geschiedenis en je resterende proeftijd bekijken door naar de "Hulp" knop rechts bovenin het scherm te gaan en te klikken op "Mijn sanctie status".


Aangeven van een user die zich misdraagt

Je kunt een user die zich misdraagt aangeven door te gaan naar de "Hulp" knop rechts bovenin het scherm en te klikken op "Iemand misdraagt zich". Kies dan voor de categorie die het beste bij de situatie past. Je kunt hier meer tips vinden hoe je met ogemakkelijke situaties om kan gaan.


Het versturen van onnodige oproepen kan vanaf nu leiden tot sancties

We willen onze users voorzien van de beste moderatie service. Dit betekent dat onze moderators zich moeten richten op het behandelen van alleen echte en serieuze oproepen waarbij actie van staff nodig is. Dit is de reden waarom het verzenden van onnodige of valse oproepen vanaf nu tot een sanctie kan leiden. Onnodige verzoeken zijn onder andere oproepen voor trollen, pesten of andere manieren om misbruik van het hulpsysteem te maken. Je kunt nog steeds users aangeven die opzettelijk andere users kwetsen, maar houd er rekening mee dat als je herhaaldelijk oproepen zonder een goede reden reden stuurt, je een sanctie hiervoor kan krijgen.


Ik heb een ongegronde sanctie. Wat kan ik doen?

Nadat je een sanctie hebt gekregen van de moderators zal je als je inlogt, af en toe een pop-up zien met jouw huidige plek in het ban-proces. In de pop-up staat het volgende:

  • Begintijd van de meest recente sanctie
  • Reden van de sanctie
  • Hoeveelheid proeftijd die over is
  • De volgende stap in het ban-proces

banmessage.png

 

Hou er rekening mee dat niet alleen moderators maar ook Ambassadeurs en Guardians een mute kunnen geven. Vind je nog steeds dat jouw sanctie ongegrond was, neem dan contact op met onze Klantenservice.

 

Telt een waarschuwing en of typverbod van Guardians ook mee in het nieuwe moderatie systeem?

Nee. Alleen de sancties gegeven door de moderators tellen mee in het nieuwe moderatie systeem.

 

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen
Mogelijk gemaakt door Zendesk