Hoe vraag ik een nieuw wachtwoord aan?
Als je je wachtwoord bent kwijtgeraakt of vergeten en je hebt een nieuw wachtwoord nodig, doe dan het volgende: voer tijdens het inloggen je e-mailadres in, maar laat het wachtwoordveld leeg. Nadat je hebt geprobeerd in te loggen, ontvang je een eenmalige inlogcode. Voer deze code in op het volgende scherm om toegang te krijgen tot je account. (Zorg ervoor dat je je wachtwoord wijzigt in iets gedenkwaardigs nadat je toegang hebt gekregen.)
Wat moet ik doen als ik me niet kan aanmelden bij Habbo?
- Er is een aantal redenen waarom Habbo mogelijk niet voor jou werkt.
- Je kunt een zogenaamde "verbanning" hebben opgelopen. Als dit het geval is, krijg je een pop-up te zien waarin staat waarom je account is verbannen wanneer je probeert in te loggen.
- Geen geheugen meer. Probeer je apparaat opnieuw op te starten. Zorg er ook voor dat je niet te veel andere browservensters of apps open hebt staan wanneer je Habbo probeert te spelen.
- Firewalls - Als er een firewall op je computer of netwerk draait, zorg er dan voor dat er specifieke poorten op zijn geopend, zodat je Habbo kunt gebruiken. Zorg er ook voor dat je de toegang tot Habbo niet hebt geweigerd door te controleren welke programma's of apps de toegang tot internet of de mobiele gegevens van je apparaat zijn geblokkeerd.
- Beveiligingsinstellingen. De beveiligingsinstellingen van je apparaat kunnen de toegang tot Habbo blokkeren. Afhankelijk van het apparaat dat je gebruikt om Habbo te spelen, kunnen deze een ouderlijke beveiligingsmodus, firewalls en browser-add-ons omvatten. Leg dit voor aan je ouder/verzorger of systeembeheerder en zorg ervoor dat je toegang hebt tot het volgende domein: habbo.nl.
- Caching. Als je een internetbrowser - zoals Google Chrome, Firefox of Safari - gebruikt om Habbo te spelen, bewaart je internetprovider mogelijk een oud exemplaar van onze site op zijn servers. We kunnen hier niet veel aan doen, maar het wordt meestal binnen een paar uur bijgewerkt.
- Verbinding verbroken: je krijgt steeds een pop-up waarin staat dat je verbinding is verbroken. Als dit gebeurt, betekent dit dat de verbinding tussen je apparaat en Habbo is verbroken. Soms kun je nog steeds praten en bewegen, maar sommige delen van het hotel (zoals je Navigator) werken mogelijk niet.
- Probeer het hotel opnieuw te laden (Ctrl-R of F5) of start je app opnieuw op.
- Soms, als je een populaire internetprovider gebruikt met veel andere klanten, wordt de verbinding mogelijk vaker verbroken.
- Als je vriendenlijst echt heel lang is, is het misschien een goed idee om een aantal mensen te verwijderen met wie je niet meer praat.
- Soms kan het wissen van de cache van je browser helpen bij verbindingsproblemen. je kunt dit in de meeste browsers eenvoudig doen. Raadpleeg het helpgedeelte van je browser om te zien hoe je je cache wist.
- Het lukt op geen manier om in te loggen. Typ je je e-mailadres en wachtwoord in en blijft het "verbinden" zeggen totdat je uiteindelijk de pop-up "verbroken" krijgt? Als je de laatste keer dat je naar het hotel kwam een pop-up kreeg waarin stond dat je toestemming was geweigerd, is je Habbo verbannen en daarom kun je er niet in. Als je het apparaat dat je gebruikt deelt met iemand anders die Habbo speelt, is mogelijk het hele apparaat verbannen. Om erachter te komen of dit het geval is, kun je een hulpverzoek indienen via de Habbo Help Tool.
- Waarschuwing voor onvoldoende geheugen. Wanneer je Habbo laadt, of daarna, krijg je mogelijk een waarschuwing met de melding 'Geen geheugen meer, zelfs nadat alle castleden zijn verwijderd...' Habbo hebt veel grafische afbeeldingen die het geheugen (RAM) van je apparaat verbruiken. De waarschuwing betekent dat Habbo onvoldoende geheugen heeft om te werken. In veel gevallen helpen de volgende acties:
- Sluit Habbo en andere applicaties die je op je apparaat of computer gebruikt (voorbeelden kunnen andere browservensters zijn als je op een desktopcomputer speelt of apps zoals Snapchat, YouTube als je op een mobiel apparaat speelt). Open nu je browser en probeer Habbo Hotel opnieuw.
- Start je apparaat opnieuw op. Vaak wordt het geheugen vol als het lange tijd in gebruik is.