Habbo's moderatiesysteem

De Habbo developers staan nooit stil.. Hierbij introduceren wij een nieuwkomer op onze lijst met features: een aangepast moderatiesysteem. 

 

Trapsgewijze sancties 

cfh_nl.sized.png

Vergeleken met het oude systeem is de grootste verandering dat de sancties nu trapsgewijs gegeven worden. Het nieuwe ban-proces is als volgt:

1-      Waarschuwing
2-      1 uur typverbod
3-      18 uur ban
4-      7 dagen ban
5-      30 dagen ban I
6-      30 dagen ban II
7-      Permanente ban

Vanaf nu ga je na elke overtreding een stapje verder in het ban-proces. Let dus goed op je gedrag in het Hotel, vooral als je je al in een verdere stadium van het ban-proces bevindt!

LET OP: ons moderatie team kan nog steeds gebruik maken van strengere sancties als ze zien dat de overtreding ernstig is. Je kunt de Habbo Regels hier terugvinden.


Proeftijd

Users die een sanctie hebben gehad krijgen een proeftijd van 30-60 dagen. De proeftijd start vanaf het moment dat de sanctie eindigt. Zodra de proeftijd tot een einde komt, wordt de user's ban-geschiedenis van het ban-proces opgeschoond.

De proeftijd van 30 dagen geldt voor Habbo's die één van de volgende sancties hebben gekregen:

  • Waarschuwing
  • 1 uur typverbod
  • 18 uur ban
  • 7 dagen ban

De proeftijd van 60 dagen geldt voor users die tenminste één van de volgende sancties hebben gekregen:

  • 30 dagen ban I
  • 30 dagen ban II

Waar kun je je huidige sanctie geschiedenis bekijken

Je kunt gemakkelijk jouw sanctie geschiedenis en je resterende proeftijd bekijken door eenvoudig op het wiel icoon in de rechteronderhoek van het scherm te klikken en door te gaan naar "Mijn sanctie status".


Aangeven van een user die zich misdraagt

Om ongepast gedrag te melden, zul je dit op de juiste plek moeten doen. Als je bijvoorbeeld iemand wilt aangeven voor wat hij/zij in een kamer gezegd heeft, dan kun je de Habbo aangeven via de chatgeschiedenis venster. Ook kun je op de betreffende avatar van de Habbo klikken en hem/haar vanaf daar aangeven. Je kunt een kamer aangeven via het informatievenster van de kamer. Je kunt hier meer tips vinden hoe je met ongemakkelijke situaties om kan gaan.


Het versturen van onnodige oproepen kan vanaf nu leiden tot sancties

We willen onze users voorzien van de beste moderatie service. Dit betekent dat ons moderatie team zich moet richten op het behandelen van alleen echte en serieuze oproepen. Dit is de reden waarom het verzenden van onnodige of valse oproepen vanaf nu tot een sanctie kan leiden. Als je probeert andere Habbo's aan te geven door middel van onnodige en valse oproepen (voor bijvoorbeeld trollen of pesten), zul je waarschijnlijk een sanctie voor krijgen, dus doe het liever niet. Je kunt nog steeds users aangeven die opzettelijk andere users kwetsen, maar houd er rekening mee dat als je herhaaldelijk oproepen zonder een goede reden reden stuurt, je een sanctie hiervoor kan krijgen.


Ik heb een ongegronde sanctie. Wat kan ik doen?

Als je bezwaar wilt maken tegen een sanctie die volgens jou ongegrond is, bezoek onze hulp pagina's en dien daar een hulpverzoek in.

 

banmessage.png

 

Hou er rekening mee dat niet alleen ons moderatie team maar ook Ambassadeurs een mute kunnen geven. 

 

Telt een waarschuwing en of typverbod van Guardians ook mee in het nieuwe moderatie systeem?

Nee. Alleen de sancties die gegeven zijn door ons moderatie team tellen mee in het nieuwe moderatie systeem.

Hoe kan ik contact opnemen met Hotel Staff als ik de moderatie tool niet kan gebruiken?

Je kunt Hotel Staff bereiken door hen rechtstreeks een berichtje te sturen via de chat in het Hotel. Gebruik de Hulpknop niet om Hotel Staff te bereiken, omdat deze alleen bedoeld is voor urgente problemen die onze hulp vereisen.

 

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen
Mogelijk gemaakt door Zendesk