Waarom breng jullie de Air-client terug?
We boeken niet genoeg vooruitgang met de Unity-client. Door de grotendeels complete Air-client terug te brengen als een downloadbare app, kan onze gemeenschap Habbo spelen zoals ze willen, totdat de Unity-client bevredigend is voor zowel ons als de gemeenschap.
Hoe lang blijft de downloadbare Air-client bestaan?
Dit is niet bevestigd. Het duurt zo lang als nodig is om de Unity-client zó te krijgen dat we er tevreden mee zijn, waarna we van plan zijn de Air-client permanent te beëindigen.
Blijven meubi-ruilen en de kamerrechten staan nu dit terug is?
We zijn van plan deze oude functies (en de hele Air-client) te behouden totdat we het gevoel hebben dat we een passend compromis hebben bereikt over belangrijke kwesties zoals handelen, kamerrechten, enz. De gemeenschap heeft duidelijk gemaakt dat ze een beter compromis nodig hebben, dus dat is wat we Ik zal ernaar streven om in de komende weken en maanden te bereiken.
Waarom staan sommige items nog niet in de winkel?
Sommige items worden pas teruggebracht naar de winkel als ze werken in zowel de Unity- als de Air-client. Houd onze nieuwssectie in de gaten om erachter te komen wanneer we meubi, functies of functionaliteiten toevoegen aan de Unity-client.
Hoe lang duurde het om de downloadbare client te maken?
Ongeveer een maand. We besloten om het te doen direct nadat het aantal gebruikers halverwege januari was gedaald toen de Air-client werd stopgezet.
Als het niet lang duurde, waarom hebben jullie deze downloadbare client dan niet eerder beschikbaar gemaakt?
Vorig jaar waren hier discussies over, maar we besloten destijds dat we de Unity-client op tijd in een acceptabele staat zouden kunnen krijgen. Achteraf gezien hadden we ons in het laatste kwartaal van 2020 moeten inzetten voor een tijdelijke, downloadbare versie van de Air-client, zodat we de open bèta hadden kunnen voortzetten, zelfs nadat de ondersteuning voor Flash in de belangrijkste browsers was stopgezet.
Waarom wordt Habbo ontwikkeld met Unity?
We moeten doorgaan met het ontwikkelen van Habbo, en naarmate gamen steeds meer mobielgericht wordt, moeten we een veel betere crossplay-ervaring bieden om ervoor te zorgen dat Habbo toekomstbestendig is. Beide doelstellingen zijn veel gemakkelijker te bereiken door Unity te gebruiken.